Hoodstuk 3: Ik leer het ook nooit... - Reisverslag uit Skoghall, Zweden van Anne-Wil Brontsema - WaarBenJij.nu Hoodstuk 3: Ik leer het ook nooit... - Reisverslag uit Skoghall, Zweden van Anne-Wil Brontsema - WaarBenJij.nu

Hoodstuk 3: Ik leer het ook nooit...

Door: annewilbrontsema

Blijf op de hoogte en volg Anne-Wil

30 September 2011 | Zweden, Skoghall

Belangrijke notities:

Kräftor party's!: Dit houdt in: Zoveel mogelijk kräftor(greyfish) eten en tussendoor shotjes nemen waaraan men voorafgaand melige liederen zingt. Behoeft verder geen uitleg, lijkt me zo.

Naakt zijn is fijn!: Dit punt was toch wel een kleine cultuurschok. :p Nadat men namelijk voldoene shotjes had genuttigd tijdens de Kräftor party, werd er besloten maar met zn allen te gaan zwemmen in het meer! Volledig naakt, welteverstaan. Man, vrouw, het maakte niemand iets uit. En het was ook nog eens steenkoud. Lol, helaas, voelde ik me nog niet Zweeds(of bezopen:p) genoeg om hieraan mee te doen.
Iets wat hier ook onder valt, is het douchen na de gymles. Zo werden de douches van HHC Warffum nooit gebruikt, zo wordt hier na elke gymles gezamelijk gedouched! Wel man/vrouw gescheiden deze keer. :p

Zout, zout en nog een zout!: Ze doen hier zelfs zout in boter. Zegt toch genoeg lijkt me. :p

School = Relaaaaxxxx: Denk hierbij aan alle dingen die ons verboden werden gedurende onze tijd op HHC. Die zijn hier namelijk toegestaan. :p Haha, serieus. Zal even wat voorbeelden geven:
- Mobieltjes aan tijdens de les.
Ze mogen hier niet alleen aan staan, smsen is geen probleem en wanneer je gebelt wordt loop je even het lokaal uit. xD
- Roken tijdens de les.
Nee, je mag niet in het lokaal roken. Maar wie tijdens de les zin heeft in een peuk, hoeft enkel naar buiten te lopen!
- Te laat komen.
Lekker boeiend! Eigen schuld als je iets van de les mist. Niemand die er verder een zak om geeft.
- Nakomen.
Bestaat niet hier! (NAAAIIZZZZZ)
- (Geen) Kleding!
Voor alle mensen die ooit tegen mij gezegd hebben dat mijn rokje te kort was; ga vooral niet in Zweden wonen! Je zult namelijk de rest van je leven schrikken van al het bloot wat zich hier voordoet.
Lol, serieus. Zelfs ik kijk hier nog elke dag van op. De Zweden kleden zich behoorlijk vrij als je het wilt vergelijken met Nederland. En dan vooral de meiden. Doorzichtbare/lace shirtjes, leder hosen(LOOOL, Fabian's dreamworld), geen hosen(kan ook nog), en zo kan ik wel even doorgaan. Typisch is dan wel weer, dat bijna niemand hakken draagt. Overal zie ik platte, stevige schoenen. Schoenen die in Nederland enkel door (mijn) moeders gedragen worden. :p
- Toilet gebruik.
Vragen is niet nodig, gewoon opstaan en je ding doen.
- Meneer/Mevrouw.
Men noemt de leraren hier bij de voornaam! En van meneer/mevrouw is al helemaal geen sprake. De leerlingen wisselen zelfs telefoonnummers uit met leraren, wel zo makkelijk als er een keer een les uitvalt!
- Hoofddeksels.
Denk je nou echt, na al het bovenstaande, dat zoiets simpels als het dragen van hoofddeksels verboden is? Natuurlijk niet. :p

--------------------------------------------------------

Goeidaaag!

Na hevig aandringen van een aantal trouwe lezers; hier een nieuwe blog! De reden dat het zoveel tijd gekost heeft: Ik heb het naar mijn zin! En dat is toch een goeie zaak, lijkt mij!

Voor mensen die zich afvroegen waar de titel 'Ik leer het ook nooit..' op sloeg; ik heb een (te) druk weekschema. Ik lijk overal te veel hooi op mijn vork te nemen, waar in de wereld ik ook mag zijn. :p

Om even een beeld te scheppen van wat ik nu zoal doe gedurende de week:
Maandag: School
Dindsdag: School + Salsa les
Woensdag: School + Glee club(LOL!)
Donderdag: School + Zangkoor
Vrijdag: School + VD night. :p
Zaterdag: Meestal is er dan wat geplanned door mijn gastgezin. Anders; slaaaaaap.
Zondag: Meer slaap.

Nu kun je zeggen, dat valt nog mee. En dat is ook wel zo misschien! Punt is alleen, dat school wat langer duurt dan je zou denken. Veel langer. Zo gilde je vrijheid blijheid wanneer je om 15:10 uit de deuren van HHC kon rennen, zo kreun je die woorden hier wanneer je om 17:00 eindelijk de school strompelend verlaten kan. Nakomen bestaat dan wel niet, je zit alsnog langer op school dan je in Nederland zou doen wanneer je erg stout geweest bent. :p

Wat wel op het lijstje hoort, maar ik nog niet kan toevoegen, is bandrepetitie! Jaja, godzijdank, ik kan mijn muiekale ei weer kwijt. Ik ben gevraagd om achtergrond te zingen in een Reggea bandje van een klasgenoot van mij, en ik heb ja gezegd! Het maakt me ook weinig uit dat ik achtergrond moet zingen, want de zanger, mijn klasgenoot, heeft een prachtige stem. En, wie weet, vind ik zo ook wel weer wat anders! Dat balletje is in ieder geval gaan rollen nu. :p

Het spijt me trouwens, voor al deze random Nederlandse spreekwoorden/uitdrukkingen. Ik weet niet waar die steeds vandaan komen. De Nederlander in mij laat zich nou eenmaal niet onder een steen leggen om daar een jaar lang te liggen.

Ok, alle slechte grappen op een stokje, let's talk partying!
Party Hardy is er voor mij helaas nog niet echt bijgeweest, in de zin van dronkenschap. :p Een biertje kost hier welgeteld 6 euro of meer. Shotjes is meer dan 10 euro. Daarbij komt nog, dat het bier hier lang niet zo smaakt als in Nederland. Waterig spul hier. :p Dus ja, beetje minder!
Dat betekent niet, dat ik niet op stap ga. Ik ben naar een studenten party geweest en dat was echt wel tof! Voorafgaand hadden we een pre-party video gemaakt (door sommigen wellicht al gespot op Facebook). Hoewel ik op de tafel aan het dansen was, was ik niet dronken. :p Ik deed maar alsof! De personen met de beste preparty wonnen namelijk iets ofzo. We hebben niet gewonnen helaas!

Ik moet er nu ook weer vandoor, me klaarmaken voor een salsa feest vanavond! Ik zou graag meer schrijven, maar ik heb mijn moeder ongeveer beloofd dat dit verslag vandaag de lucht in zou gaan. Dus voila. :D

Jullie horen (hopelijk snel, waarschijnlijk niet :p) weer van mij!








  • 30 September 2011 - 16:04

    :

    Lucky you! Ik wil ook feest! Wanneer kan ik bij jou komen en helemaal losgaan?! Ik wil feeeeest! Misschien in de herfsvakantie? Zou leuk zijn je weer te zien :)
    Kram och puss puss!

  • 30 September 2011 - 16:28

    Moeders:

    Alles, behalve dat stukje over die schoenen, was leuk om te lezen!

  • 01 Oktober 2011 - 16:14

    Harmen De Bruin:

    Hip en Jaloers en dat soort dingen ;)
    Misschien moeten we toch ff met de band langskomen. Kunnen we dat kopje Party Hardy ook ff afvinken.

    Viel spass nog

  • 07 Oktober 2011 - 18:07

    Ryanne:

    Hahah, als ik dit allemaal lees en zie heb ik alleen maar meer zin om naar je toe te komen :D

    wel ontzettend jammer dat alles daar zo foooockking duur is? :(

  • 25 Oktober 2011 - 20:04

    Mits:

    't Is alweer 25 dagen geleden.....Nog iets beleefd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Wil

Actief sinds 05 Juni 2011
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 26308

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2011 - 30 November -0001

Uitwisseling YFU

Landen bezocht: